CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 7, 2010



Tuhanku,
ketika hati sedang menangis hanya Engkau saja yang tahu betapa merananya diriku tak mungkin yang lain tahu..


Tuhanku,
ketika mereka meninggalkan aku sendiri terkapai-kapai ketika dunia tiada simpati kau tetap mendengar rintihan kupada Mu
tempatku menagih kasih ketenangan kurasa mendekati Mu syahdu malam tak terasa sunyi...


Tuhanku,
ketika aku dalam kepayahan, keseorangan dihimpit beban derita Kau beri aku kesabaran..
pengalaman mengajar erti kematangan...lantas kau membuka pintu hatiku untuk memberi kemaafan pada mereka yan pernah melukakanku..
pada mereka yang terus melukakanku...
dan pada mereka yang tersedar kerana melukakan..


Tuhanku,
ketika aku buntu keliru dengan masa depanku
kau berikan aku kekuatan Kau tunjukkan aku jalan
peluang kedua yang sungguh bermakna sebagai penyuluh hidupku menebus usia yang sia-sianmengganti semalam yang pergi
memperbaiki kelemahan diri
mempelajari pengajaran dari kesilapan menimbus kekecewaan dan dendam
hanya kau saja yang mengerti hatiku terseksa sekian lama
kini akhirnya bangkit semula melupakan episod terakhir dan menyambut lembaran baru...


Tuhanku Yang Maha Pengasih ..
rahmat Mu tak terkira syukurku melangit pun tak tercapai
sungguh aku rasa berdosa kerana dulu sering terlalai
semoga penyesalanku kau terima....

0 comments: